Bij Cordaan Thuisdiensten, onderdeel van Incluzio, geloven we ook in Positieve Gezondheid. Dat stimuleren we door klanten zoveel mogelijk te activeren. En ook te signaleren als het wat minder gaat. We moedigen klanten aan actief te blijven in de buurt en te bewegen. We kijken naar wat iemand nog wel zelf kan in het huishouden en hij of zij poetst dan vrolijk met de thuishulp mee. Maar wat als de hulp even niet over de vloer kan komen? Lees hier het verhaal van thuishulp Carla, die zelfs in quarantaine haar steentje blijft bijdragen.
Het verhaal van Carla
Zelfs in quarantaine doet Carla nog aan thuishulp
Van de ene op de andere dag zat ze eind vorig jaar ineens een paar dagen thuis. In quarantaine, om een mogelijke coronabesmettting vóór te zijn. 'Ik was bij een groenteman waar ik in aanraking ben geweest met klanten die het een paar dagen later kregen', zegt thuishulp Carla. 'Eén man heeft zelfs een paar dagen in het ziekenhuis gelegen. Ik ben gelukkig niet besmet geraakt.'
Ook tijdens die verplichte dagen in eigen huis zette Carla zich nog in voor haar klanten in Amsterdam. 'Ik ben gaan bellen. Hoe het ging met de mensen, of ze wel iemand hadden voor de boodschappen. En of ze tevreden waren over de thuishulp van Cordaan Thuisdiensten. Dat was heel positief. Ik kreeg allemaal goede reacties.' Het blijkt dat even een belletje krijgen veel mensen goed doet. Gewoon om een praatje te maken en het gevoel te hebben nog steeds mee te doen in de samenleving. Ook dat draagt bij aan een positieve gezondheid.
Carla is al 21 jaar thuishulp. Nu nog vier dagen in de week, 'maar ik word 63 en vanaf 1 juni ga ik nog maar één dag in de week werken en dan met pensioen.' Welverdiend pensioen. 'Op woensdag heb ik drie klanten. Dat is lang achter elkaar poetsen en stofzuigen. Dan is het wel zwaar.' De gezelligheid vergoedt veel. 'Ja, het is gezellig bij de mensen thuis. Ik heb leuke klanten. Sommigen heb ik al tien jaar.' Je klanten zullen je missen Carla!
Op de hoogte blijven van alles rondom Positieve Gezondheid? Volg ons op LinkedIn en via de media van de lokale bedrijven.